ابزار بازاریابی گوگل که برای کمپین‌ها باید از آن استفاده کنید

اگر به اطرافتان نگاه کنید حتما نشان‌هایی از دیجیتال مارکتینگ را خواهید دید. البته نسبت به چندین سال قبل تکامل بسیاری داشته و هر روز هم به روز می‌شود و دیگر تبلیغات پاپ‌آپ آزاردهنده دهه‌های گذشته را در آن نمی‌بینید. قرن بیست‌ویکم تغییرات پیشرفته و گاهی پیچیده و فنی هم داشته است که می‌توان گفت تنها یک شرکت مسئولیت این امر اخیر را پذیرفته است و آن هم کسی نیست جز گوگل!
شاید بعضی‌ها با این حرف مخالف باشند اما بدون شک گوگل پادشاه جستجو است و ابزارهای برای بهبود استراتژی های بازاریابی B2B و B2C که در اختیار من و شما به صورت رایگان قرار می‌دهد از بهترین‌ها هستند. پس باید تلاش کنید که در جایگاه‌های نمایش خوبی در این بهترین قرار بگیرید که برای شروع لیستی از این ابزارها آماده کرده‌ایم که در کسب‌وکارتان از آن بهره‌مند شوید.

Google Keyword Planner

ابزار تحقیق کلمات کلیدی گوگل ادز ابزاری است که به شما در برنامه‌ریزی و ایجاد کمپین‌ها کمک می‌کند. با شناسایی کلمات مرتبط و مورد هدف شما می‌توانید آنها را با هم مقایسه کنید و بسنجید که با تعیین بودجه کمپین‌هایتان به ازای هر کلیک چه هزینه‌ای باید داشته باشید.

Google Alerts

به جای جستجوی دستی نام برندتان، می‌توانید در Google Alerts ثبت نام کنید. این یک ابزار عالی رایگان است که هر زمانی نام برند، سایت یا حتی نام خودتان در رسانه‌ای استفاده شد به شما اطلاع داده می‌شود.

گوگل آنالیتیکس

عملکرد وب سایت شما چگونه است؟ آیا ترافیک کافی دریافت می‌کنید؟ اگر چنین است، گوگل آنالیتیکس یک منبع فوق العاده برای گنجاندن در استراتژی وب شما است.
تجزیه و تحلیل دقیقاً این است: شما وبسایت خود را تجزیه و تحلیل می‌کنید و Google مجموعه متنوعی از شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI) را تعیین می‌کند و حتی توصیه‌هایی برای کسب درآمد از وب‌سایت یا افزایش ترافیک ارائه می‌دهد.

کنسول جستجوی گوگل

چه در صفحه اصلی نتایج جستجوی Google باشد و چه در Google News، می‌خواهید یک جایگاه رقابتی (ترجیحاً در بالای صفحه) از SERP ها داشته باشید. البته گاهی رسیدن به این موقعیت گاهی زمانبر و سخت است اما سرچ کنسول سرویسی رایگان است که با نظارت، نگهداری و عیب‌یابی سایت‌تان در نتایج جستجو به شما کمک می‌کند.

Google Trends

چه چیزی در جهان ترند است؟ این همان چیزی است که Google Trends به آن پاسخ می‌دهد.
ابزاری که محبوبیت جستجوهای مختلف را در سراسر جهان و به زبان‌های مختلف پیگیری می‌کند. گنجینه‌ای از داده‌های مربوط به پرس‌وجوهای گوناگون را در طول زمان ارائه می‌دهد.
اگر اهل نمودار و بازاریابی دیجیتال هستید و دوست دارید بدانید که مردم در گوگل چه چیزی را جستجو می‌کنند، Trends برای شما مناسب است.

G Suite

G Suite Marketplace که قبلاً به عنوان Google Apps Marketplace شناخته می‌شد، یک فروشگاه آنلاین برای برنامه‌های کاربردی وب است که با Google Apps و سایر نرم افزارهای شخص ثالث همکاری می‌کند.
این خروجی برای دسترسی نه تنها به برنامه‌های محبوب Gmail،Docs و Contact بلکه به مجموعه کاملی از برنامه‌های کاربردی مرتبط با بازاریابی، فروش، تجزیه و تحلیل و مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) قابلیت اتصال دارد.

نمودارهای گوگل

برای موفقیت در بازاریابی دیجیتال، باید بصری، خلاق و تعاملی باشید. زمانی که فقط محتوای نوشتاری تولید می‌کنید، موفقیت سخت است.

Google Charts سرویسی است که نمودارهای گرافیکی تولید می‌کند که از اطلاعات و داده‌های ارائه شده توسط کاربر ایجاد می‌شود. علاوه بر رایگان بودن، این ویژگی به دلیل کاربرپسند بودن آن تحسین شده است. در واقع، همه ما می‌دانیم که ایجاد نمودارها در Microsoft Excel به صورت دستی چقدر می‌تواند دشوار باشد!

بنابراین، به جای صرف یک بعدازظهر کامل برای حدس زدن کلیدها و کدهای اکسل، می‌توانید از این نمودارها استفاده کنید.

PageSpeed Insights

مطالعات نشان می‌دهد که اگر یک سایت خیلی کند باشد یا به اندازه کافی سریع نباشد که کاربر معمولی آن را دوست داشته باشد، بازدیدکنندگان صفحه شما را رها می‌کنند. به زبان ساده، سرعت صفحه برای جذب، حفظ و تبدیل مشتریان بالقوه ضروری است.

مطمئن نیستید که پورتال‌تان سریع است؟ PageSpeed Insights گوگل امتیازی را حفظ می‌کند تا بفهمد آیا وبسایت شما سریع است یا خیر. در واقع به شما کمک می‌کند راه‌هایی برای بهینه‌سازی، سریع‌تر و ایمن‌تر کردن سایت‌تان بیابید.

Think with Google

بسیاری از دانشمندان در حال کشف این هستند که آیا موتورهای جستجو با مغز ما در ارتباطند، زیرا ما به جای اینکه به حافظه خود وابسته باشیم، برای پاسخ به سوالات خود به جستجوهای سریع متکی هستیم.

Test my site

آیا وبسایت شما برای موبایل مناسب است؟ البته فقط در مورد عملکرد سایت در تلفن همراه صحبت نمی‌ کنیم، بلکه سرعت نیز برایمان اهمیت دارد. بدون شک داشتن یک وب سایت موبایل سریع بسیار مهمتر از یک وبسایت سریع متناسب با دسکتاپ‌هاست. دلیل؟ در بیشتر موارد، یک بازدیدکننده تلفن همراه در حال حرکت است و به چیزی سریع نیاز دارد. بنابراین، زمان پاسخگویی موبایلتان نباید تأخیر داشته باشد.

ساده‌ترین راه برای آزمایش آن، استفاده از قابلیت تست My Site گوگل است. می‌توانید با تایپ در هر سایتی، نتایج فوری با رتبه‌بندی و روند ماهانه دریافت کنید.

Android Developers

به جرات می‌‌توان گفت که اکثر شرکت‌ها باید یک اپلیکیشن موبایل داشته باشند. اگر این کار را نکنید، دسترسی مخاطب و حفظ مشتری را از دست داده‌اید.
Android Developers ابزاری است که به شما یاد می‌دهد چگونه یک برنامه بسازید، ساختار تعریف کنید و برای ذخیره داده‌ها در پایگاه‌های داده چه استراتژی داشته باشید. علاوه بر اینکه کدهای نمونه اولیه به شما داده می‌شود، همچنین می‌توانید عملکرد و تجربه کاربری برنامه خود را قبل از انتشار رسمی آزمایش کنید.

Firebase

فایربی برای بهبود تجربه توسعه موبایل ایجاد شده است و عملکردهای متعددی مانند تجزیه و تحلیل، گزارش خرابی، ذخیره‌سازی ابری، پایگاه داده و پیام‌رسانی را ارائه می‌دهد. با گزارش‌دهی هم‌زمان و مقیاس آسان، برنامه شما می‌تواند با رفع مشکلات و نصب توصیه‌هایی که گوگل به شما ارائه می‌کند، به تعداد زیادی کاربر دسترسی پیدا کنید.

Mobile Friendly Test

اینکه ورژن موبایلتان چقدر برای دیگران جذاب است و مشکلی در فونت یا ظاهر سایت وجود دارد یا خیر، را می‌توانید از طریق این ابزار چک کنید. در واقع بازدیدکننده در صفحه موبایل باید نسخه صحیحی را ببیند.

AMP

ما به اهمیت بارگیری سریع صفحات وب در تلفن همراه اشاره کردیم. اما واقعاً چگونه این کار را انجام می‌دهید؟ از طریق ابزار تست AMP گوگل.
Accelerated Mobile Pages یک سرمایه‌گذاری با پشتیبانی گوگل است که قرار است یک استاندارد باز برای ناشران وب باشد تا بتوانید پیکربندی مناسب را تأیید کنید. همچنین، استفاده از AMP می‌تواند به شما کمک کند تا در نتایج جستجوی موبایل گوگل رتبه بالاتری کسب کنید.

Google My Business

به لطف جستجوی موبایلی در نقشه برای پیدا کردن فروشگاه‌ها و مکان‌ها، وجود برند شما نیز در این جایگاه‌ها اهمیت پیدا کرده است. Google My Business به شما امکان می‌دهد با مشخص کردن موقعیت خود در این فهرست مکان‌های جغرافیایی نمایش داده شوید. این به دو دلیل عالی است. اولین مورد این است که مصرف‌کنندگان می‌توانند با داشتن وبسایت، شماره تلفن و آدرس شما درباره برندتان اطلاعات بیشتری کسب کنند. مورد دوم این است که می‌توانید یک پروفایل تجاری رایگان داشته باشید که برای حضور بیشترتان موثر است.

Google Voice

جستجوی صوتی هر روز محبوبیتی بیشتر از قبل پیدا می‌کند که باید در استراتژی دیجیتال مارکتینگ خود قرار دهید. مهم نیست از چه پلت‌فرم و دستگاهی استفاده می‌کنید، جستجوی صوتی یکی از ویژگی‌های تکاملی مهم در همه سرویس‌های دارای اینترنت است.

Google Drive

فضای ذخیره‌سازی ابری و اشتراک‌گذاری ابری برای مدیریت پروژه آنلاین حیاتی است، زیرا برای هر کسی که در یک سرمایه‌گذاری مشارکت دارد دسترسی سریع و آسانی می‌سازد.
گوگل درایو یکی از بسیاری از رسانه‌های ابری است که می توانید فایل‌هایتان را از تلفن هوشمند و تبلت خود مشاهده، ویرایش، اشتراک گذاری و دانلود کنید. کمک به تیم‌ها برای همکاری با یکدیگر در پروژه‌ای برای بهبود طراحی، به‌روزرسانی داده‌ها و … یکی از کاربردهای فوق‌العاده درایو است.

Google News

اگر به عنوان یک برند قصد دارید پوشش رسانه‌ای داشته باشید می‌توانید در این بخش ثبت‌نام کنید و در کنار برندهای بزرگ نمایش داده شوید.

Google Data Studio

در دنیای بیگ‌دیتا، تجزیه و تحلیل داده‌ها و علم داده، شرکت‌ها حجم عظیمی از اطلاعات را تولید می‌کنند، حتی اگر آن را ندانند و ممکن است با استفاده نکردن از این داده‌ها، فرصت‌تان را از دست بدهید. Google Data Studio یک داشبورد و ابزار گزارش‌دهی است که به شما امکان می‌دهد داده‌های خود را سفارشی کنید، به اشتراک بگذارید و به گزارش‌های جامع و قابل فهم تبدیل کنید.

Google Calendar

همه ما می‌دانیم که تقویم چیست، آن دسته از مطالب چاپی قدیمی که دارای تاریخ، سال و عکس‌های مدل‌ها یا مکان‌هایی هستند که هرگز نخواهید دید.
Google Calendar اساساً نسخه دیجیتالی است، اما برنامه‌ریزی برای متخصصان و شرکت‌های پرمشغله برای مدیریت وظایف، ضرب‌الاجل‌ها، جلسات، قرارها و وظایف روزانه شماست. چیزی که آن را جذاب می‌کند این است که می‌توانید با به اشتراک‌گذاری فایل‌ها، رزرو کنفرانس‌های ویدیویی و اطلاع‌رسانی به همه از تاریخ مهم شرکت یا یک کمپین بازاریابی، عملیات را ساده کنید.

URL Builder Campaign

کمپین بازاریابی ایمیلی شما چگونه پیش می‌رود؟ ابزاری که کمپین‌هایتان را ردیابی می‌کند و با آنالیز آن در آنالیتیکس می‌توانید متوجه شوید هریک از کمپین‌ها چه ترافیکی را به سایت شما وارد می‌کند.

Rich Results Text

هدف نهایی هر کمپینی این است که بتوانید در صدر نتایج جستجو باشید. گوگل با استفاده از عناصر غیرمتنی مانند تصاویر، ویدیوها و … فراتر از یک پیوند عمل می‌کند و توسط این ابزار کمک می‌کند تا تعیین کنید آیا وبسایتتان برای نتایج غنی قابل دسترسی است یا خیر.

هوش مصنوعی گوگل

همه جا صحبت از هوش مصنوعی در آینده است اما این سرویس به عنوان دستیار دیجیتال شخصی شما یک تجربه عملی ارائه می‌دهد که از راه‌کارهای تکنولوژی برای مشکلات روزمره بهره ببرد.