ترندهایی که برای استخدام در سال ۲۰۲۲ باید بکار بگیرید

شکاف مهارتی و ارزیابی رفتاری دو عنصر قابل توجه دنیای امروز منابع انسانی است که به عدم تطابق اساسی میان توانایی‌های مورد نیاز فرد برای پرکردن موقعیت‌های شغلی خالی و مهارت‌های آینده کارکنان اشاره دارد. این نبود هماهنگی منجر به ظهور ترندهایی در دنیا شده‌اند زیرا در هر کسب‌وکاری با هر اندازه‌ای متخصصان ماهر در حال رقابت با یکدیگرند.

سازمان‌هایی که شیوه‌های استخدام خود را با استفاده از این ترندهای استخدامی بهینه می‌کنند، شانس خوبی برای رشد خواهند داشت. برعکس، کسانی که این کار را نمی‌کنند احتمالاً با مشکلات استخدام بسیاری مواجه خواهند شد.

جذب نیرو از واکنشی به پیش‌گیرانه

شاید غیرمعمول‌ترین ترند استخدامی در حال ظهور این باشد که بسیاری از شرکت‌ها فعالانه کارجویان را جذب می‌کنند و می‌خواهند که کارجویان را به استخدام در سازمان خود به جای رقبا سوق دهند. درواقع کارفرمایان پیش از آنکه آگهی استخدام را منتشر کنند، تلاش در جذب نیروها دارند و فرایند استعدادیابی را برای حرکتی سریع‌تر در روند استخدام پیش می‌برند.
البته پذیرش پیشنهاد‌های شغلی به عواملی بستگی دارند، مانند:

  • ارائه دستمزد بالاتر
  • امکان دورکاری و ساعات انعطاف‌پذیر کاری
  • فرهنگ سازمانی خوب
  • ارائه پیشنهادها و مزایای رقابتی
  • تاکید بر مسیر‌های پیشرفت و توسعه شغلی

استفاده از ابزارهای پیشرفته غربالگری

مورد بعدی در لیست گرایش های نوظهور استخدام ما، استفاده از ابزارهای غربالگری پیشرفته است. در حالی که آزمون‌های سنجش مهارتی و سایر ابزارهای ارزیابی پیش از این هم وجود داشته‌اند، کم نیستند تعداد سازمان‌هایی که هنوز با بررسی رزومه و انجام مصاحبه، کارجویان را بررسی می‌کنند. درحالی‌که این تاکتیک‌ها قطعاً مزیت‌های خود را دارند، اما داده‌های قابل سنجشی در مورد مهارت‌ها و توانایی‌های کارجویان ارائه نمی‌دهند.

آزمون‌های مهارت‌سنجی به کارفرمایان این امکان را می‌دهند که کارجویان را به طور مؤثرتری بررسی کنند و روند استخدام را کوتاه کنند. از آنجایی که شرکت‌ها در رقابت برای ارائه فرصت‌های شغلی به کارجویان باکیفیت قبل از یافتن موقعیت در جای دیگر هستند، این تست‌ها می‌تواند در رد افراد فاقد صلاحیت مفید باشند.

علاوه‌براین، برخی از کسب‌وکارها ارزیابی‌های رفتاری و شخصیت‌شناسی را به عنوان بخشی از فرآیند غربالگری خود اجرا می‌کنند. ارزیابی‌های رفتاری بینشی در مورد ویژگی‌های اصلی متقاضی، مانند داشتن اخلاق کاری و انگیزه قوی ارائه می‌دهند که می‌توانید در سایت تست‌پرو از آن بهره‌مند شوید. ابزارهایی که دیدی جامع از عملکرد آینده کارجویان فراهم می‌کنند تا بتوانید در شناسایی استعدادها و توانمندی‌هایشان به روشی ساده‌تر وارد عمل شوید.

ارائه دورکاری و کار هیبریدی

به گفته McKinsey & Company، این بیماری همه‌گیر انتقال به دورکاری و کار ترکیبی را به شدت تسریع کرد. البته بسیاری از سازمان ها دریافتند که کار از راه دور مزایای قابل توجهی برای شرکت و کارمندان آن دارد. این کشف جای خود را به یکی دیگر از ترندهای استخدام داد: تمرکز مجدد بر تجربه کارمندان.

بسیاری از متخصصان دورکاری را ترجیح می‌دهند زیرا نیاز به رفت‌وآمد را از بین می‌برد و کارفرمایان نیز می‌توانند روحیه و رضایت کارکنان را افزایش دهند. در واقع پیاده‌سازی این رویکرد بیش از هر زمان دیگری مهم شده است زیرا کسب‌وکارها برای حفظ استعدادهای موجود تلاش می کنند. این به طور قابل توجهی مقرون‌به‌صرفه‌تر از استخدام کارکنان جدید است، به خصوص با توجه به کمبود مداوم نیروهای متخصص.

تمرکز بر تنوع

ثابت شده است که داشتن نیروی کار متنوع از نظر فرهنگی می‌تواند به نوآوری منجر شود، خلاقیت را تقویت کند و سود بیشتری بسازد. تاکید بر این تمرکز شامل استقرار ابزارهای نوآورانه ارزیابی کارجویان برای حذف سوگیری از استخدام است.

استخدام داده محور

تجزیه و تحلیل داده‌ها در مورد کارجویان اولویت کسب‌وکارها خواهد بود. خودکارسازی اطلاعات می‌تواند با کاهش حجم کاری کارکنان، نشان دهد که چطور هر سازمانی می‌تواند پروتکل‌های ارزیابی خود را بازبینی کند.

 

منبع: فوربز