9 کاری که امروز برای توسعه کسب و کارتان باید انجام دهید

رشد کسب‌وکارهای کوچک آسان نیست و وابسته به تلاش شما در افزایش سود است. از آموزش کارکنان تا بازاریابی همه جنبه‌هایی هستند که برای هرکدام باید توجهی شایسته در نظر بگیرید تا بتوانید از پس چالش‌های آن برآیید.

البته هیچ پیشرفتی یک شبه اتفاق نمی‌افتد اما با برداشتن گام‌هایی درست برای پیشبرد کارهایتان می‌توانید این کارها را سرعت دهید. زمان و تلاش بسیاری نیاز دارید تا بتوانید از دانه‌هایی که کاشته‌اید برداشت کنید اما بدانید که تلاش‌تان ارزش دارد و شما می‌توانید شاهد رشد کسب‌وکارتان باشید.

اما باید چه نکاتی را رعایت کنید که این مسیر برایتان با صعود و پیشرفت همراه باشد؟

مشتریان خود را درک کنید

ارائه محصول یا سرویسی موفق تنها نیازمند رسیدگی به نیازهای مشتریان است. یکی از راه‌های درک اینکه مشتریان دقیقاً چه می‌خواهند، با تحقیق و نظرسنجی به دست می‌آید.

شما باید دائماً از آنها دعوت کنید تا بازخورد صادقانه و حتی بی‌رحمانه ارائه دهند. بررسی ها و نظرسنجی ها بهترین راه برای ورود به ذهن مشتریان هستند. این امر توسعه محصولات و خدمات را به شیوه‌ای آسان‌تر می‌کند که با نیازهای فعلی بازار مناسب باشد. علاوه بر این، به شما کمک می‌کند تا زمینه‌هایی را که کسب‌وکارتان باید در آنها بهبود یابند را درک کنید.

خدمات مشتری خود را بهبود دهید

اگر خدمات باکیفیتی به مشتریان ارائه نکنید، حتی اگر محصول یا خدمات برتری داشته باشید، جلب رضایت مشتریانتان دشوار خواهد بود. این جنبه از کسب و کار مربوط به برداشتن گامی اضافی برای ایجاد احساس خاص در آنهاست.

بگذارید مشتریان خود بدانند که برایشان ارزش قائل هستند. اگر مشکلی دارند، مطمئن شوید که فورا به آنها رسیدگی می‌شود. اگر سوالی دارند، برای پاسخ دادن به آنها وقت بگذارید. اگر مسائل خاصی را مطرح می‌کنند، نباید احساس کنند که این کار برایتان سخت است. رسانه‌های اجتماعی راهی عالی برای درک مشتریان با گوش دادن به آنها است. اگر خدمات مشتری را رضایت‌بخش ببینند، حتی ممکن است به دیگران نیز توصیه کنند که از کسب و کار شما خرید کنند.

وفاداری ایجاد کنید

تشویق مشتریان به آمدن و خرید از شما زمان می‌برد. اما فقط واداشتن آنها به خرید کافی نیست. شما باید وفاداری را تشویق کنید. با توجه به اینکه رقبای دیگری وجود دارند که می‌توانند به آنها پیشنهاد بهتری بدهند، می‌خواهید آنها به شما وفادار بمانند یا نه. فقط به این دلیل که مشتریان وفادار زیادی دارید احساس رضایت نکنید. آنها می‌توانند به راحتی جذب گزینه‌های دیگر شوند و شما را ترک کنند.

جوایز وفاداری در نظر بگیرید. در صورت وجود تخفیف و تبلیغات، اجازه دهید این مشتریان وفادار اولین کسانی باشند که از آن مطلع می‌شوند. شما باید مطمئن شوید که مشتریان شما می‌دانند که از آنها قدردانی می‌کنید.

رسانه‌های اجتماعی را به حداکثر برسانید

بدون شک رسانه‌های اجتماعی ابزار بسیار قدرتمندی هستند. در زمانی کوتاه می‌توانید صدای خود را به صدها هزار نفر برسانید. اطمینان حاصل کنید که کسب‌وکارتان در رسانه‌های اجتماعی حضور پررنگ دارد. این مسئله به ارتباطی موثر منجر خواهد شد.

گوش دادن به صحبت‌های مردم و خواندن نظرات آنها به شما ایده می‌دهد که چگونه از آنها احساس رضایت بیشتری کنید. شما همچنین رفتار آنها را درک خواهید کرد و راهی برای برآورده کردن خواسته‌های آنها پیدا خواهید کرد. بهترین بخش این است که شما مجبور نخواهید بود پول زیادی صرف جذب مشتریان جدید کنید. با این حال، نیازی به شرکت در جنگ نظرات ندارید. فقط آن را مثبت نگه دارید و کاری کنید که همه احساس کنند شنیده می‌شوند.

بر توسعه حرفه‌ای تمرکز کنید

موفقیت کسب‌وکارتان به کیفیت کارمندانی که استخدام می‌کنید بستگی دارد. ایجاد یک تیم موثر کلید تضمین موفقیت شماست.

یکی از بهترین راه‌ها برای داشتن کارکنانی با انگیزه و سخت‌کوش این است که به آن‌ها احساس هدف بدهیم. آنها نباید فقط احساس کنند که باید به خاطر شغلشان کار کنند.

آنها می‌خواهند به چیزی بزرگتر از خودشان تعلق داشته باشند. آنها باید اهداف بزرگتر را درک کنند. اینجاست که برندسازی مطرح می‌شود. بسیاری به اشتباه معتقدند که برندسازی کاری است که شما برای جذب مشتری انجام می‌دهید. با این حال، یک برند قدرتمند به شما کمک می‌کند تا کارگران باکیفیت را به سمت کسب و کار خود جذب کنید.

کارمندانتان باید احساس کنند که شنیده می‌شوند. فعالیت‌های تیم‌سازی بسیاری وجود دارند که می‌توانند کمک کنند تا کارمندان از پس وظایف فردی و مشترک خود برآیند. همچنین باید آنها را به جلسات آموزشی و سمینارها بفرستید تا بتوانند سطح دانش فعلی خود را بهبود بخشند.

وقت خود را صرف شرکت در رویدادها کنید

اگر فرصتی برای پیوستن به این رویدادها در اختیار دارید، از آن استفاده کنید. علاوه بر شبکه‌سازی و گسترش دایره ارتباطات خود می‌توانید صدای خود را به گوش سایرین برسانید. از مشتریان بیشتر گرفته تا سرمایه‌گذاران می‌توانند از وجود شما مطلع شوند، چیزی که بسیاری از کارآفرینان از آن غافل می‌مانند.

بر مسئولیت اجتماعی کسب‌وکارتان تمرکز کنید

در کسب‌وکارتان باید موضوعی وجود داشته باشد که دیگران به آن علاقه‌مندند. با این کار تصویر تجارت خود را بهتر می‌کنید، دیگران از شما حمایت می‌کنند و به اهداف‌تان می‌رسید.

همه باید بدانید در کسب‌وکار شما چیزی بیش از کسب درآمد وجود دارد. مردم دوست دارند که از لحاظ عاطفی با کسب‌وکارها در ارتباط باشند، پس نگاهی منحصربفرد به برندتان ایجاد کنید.

دلیلی وجود دارد که می‌خواهید حمایتگر آن باشید؟ آیا چیزی در دنیا وجود دارد که بخواهید تغییر دهید؟ بگذارید این یکی از ماموریت‌های شرکت شما باشد.

در دریافت وام تردید نکنید

به عنوان یک کارآفرین باید از لحاظ مالی تامین باشید. شما تصمیم دارید رشد کنید پس برای تحقق برنامه‌هایتان به پول نیاز دارید. وام گرفتن یکی از راه‌هایی است که کسب‌وکارهای کوچک می‌توانند از آن استفاده کنند. شرایط وام‌ها را به طور کامل بررسی کنید و سپس فرم‌های درخواست را بگیرید.

پیدا کردن آنچه کار می‌کند

در نهایت، رویکردهای فعلی خود را توسعه دهید. تاکتیک‌ها را بررسی کنید، استراتژی‌های شکست خورده را حذف کنید و موفق‌ها را دوباره بکار بگیرید. تمرکزتان را روی مواردی بگذارید که نتایج رضایت‌بخشی به همراه دارند.

در پایان شاهد پیشرفت کسب و کار خود خواهید بود. باید صبور باشید. همچنین باید واقعا سخت کار کنید و اجازه ندهید موانع از انجام بهتر کار جلوگیری کنند. به زودی نتایج مثبتی را خواهید دید که همیشه به آنها امیدوار بودید.