این سؤالات را از طراح سایت بپرسید تا از استخدام آنها پشیمان نشوید

استخدام برنامه‌نویس یا توسعه‌دهنده وب از مهم‌ترین تصمیم‌های مدیریت کسب‌وکار است. بنابراین ارزیابی درست گزینه‌ها و پرسیدن سوال‌های معنادار اهمیت ویژه‌ای دارد.

پیش از انجام هر کاری این توصیه را آویزه گوشتان کنید:

  • نیازهایتان را درک کنید.
  • مشخص کنید چه سایتی می‌خواهید و هدف آن چیست.
  • مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند.
  • چه معیارهایی نشان می‌دهند که وبسایت با موفقیت برنامه‌نویسی شده است.

حالا که شناخت درستی از نیازهایتان پیدا کردید به دنبال فرد مناسب بگردید.

نمونه کار را در هنگام ارزیابی کارجویان با دقت ببینید و وضعیت سایت را از گذشته تا امروز بررسی کنید. از ظاهر آن راضی هستید؟ آیا خط قرمزی وجود دارد که باید احتیاط بیشتری به خرج دهید؟

از همسویی و اولویت‌های مشابه غافل نشوید. باید بتوانید از نظر ارزش‌ها و ارتباطات با او هماهنگ باشید تا فرایندی رو به رشد را تجربه کنید و محصول نهایی خوبی داشته باشید.

هزینه‌ها و موانع لجستیکی را در نظر بگیرید. قیمت مقرون‌بصرفه در اجرای پروژه‌های جدید و در مقایسه با رقبا می‌تواند کمک‌کننده باشد.

برای آینده برنامه ریزی کنید. اگر همه چیز خوب پیش برود، این فرد می‌تواند همان کسی باشد که سال‌ها با او کار می‌کنید. بر این اساس، باید برنامه‌های آینده‌محور داشته باشید.

سوالات مهمی که باید از توسعه‌دهنده وب خود بپرسید

وقتی به نامزدهای نهایی رسیدید، می توانید شروع به پرسیدن چند سؤال مهم در مورد نحوه عملکرد او کنید و اینکه آیا برای برند شما مناسب است یا خیر.

  • آیا از تمپلیت یا الگوی ثابتی برای طراحی استفاده خواهید کرد؟

با بودجه محدود، استفاده از قالب‌های آماده می‌تواند بهترین گزینه باشد اما قطعا همه نیازهای مشتری شما را برآورده نمی‌کند. پس به دنبال کسی باشید که بتواند وبسایتی را براساس خواسته‌ها و هدف کسب‌وکارتان طراحی کند.

  • چه چیزی از سوی ما برای کارهای آتی نیاز دارید؟

وب سایت جدید شما بدون مشارکت قوی و ارتباط خوب بین مشتری و توسعه‌دهنده موثر نخواهد بود. توسعه‌دهنده متخصص طراحی سایت‌هاست و شما زمینه فعالیت خود را بصورت حرفه‌ای می‌شناسید. باید بداند که شما چه چیزهایی را از نظر نحوه عملکرد کسب‌وکارتان و نحوه تعامل مشتریانتان با آن می‌دانید. آنها همچنین ممکن است محتوایی را از شما در قالب اطلاعات و تصاویر، ویدیوها و غیره برای وب سایت درخواست کنند.

  • آیا وب سایت جدید من واکنش‌گرا یا ریسپانسیو خواهد بود؟

طراحی وب ریسپانسیو هنر ایجاد و تنظیم وب‌سایت‌ها برای مشاهده بهینه در تمام اندازه‌ها و دستگاه‌های صفحه نمایش است. مطمئن شوید که برنامه‌نویس شما این هنر را می‌داند!

  • اگر از طراحی راضی نباشم چه خواهد شد؟

برنامه‌نویس شما باید از همان اولین طراحی اولیه و در هر مرحله از توسعه با شما در ارتباط باشد. شما باید فردی را استخدام کنید که به ایده‌های شما گوش دهد و طراحی شما را تا زمانی که کاملاً خوشحال شوید دنبال کند.

  • چقدر طول می‌کشد تا وب سایت من کامل شود؟

یک توسعه‌دهنده خوب احتمالاً به ۶ تا ۸ هفته زمان نیاز دارد تا وب‌سایت شما را از مرحله مفهومی به راه‌اندازی برساند. با این حال، تعیین این زمان به عوامل متعددی بستگی دارد، از جمله اینکه چند صفحه در وب سایت شما وجود خواهد داشت، می‌خواهید چه کاری انجام دهد و چقدر سریع می‌توانید به درخواست‌های یکدیگر پاسخ دهید.

  • پس از طراحی سایت، نیاز به پشتیبانی و نگهداری مداوم وجود دارد؟

اگر پس از راه‌اندازی با مشکلی مواجه شوید چطور آن را برطرف خواهید کرد؟ درصورت عدم پشتیبانی ممکن است هزینه‌های زیادی برای کسب‌وکارتان ایجاد شود.
گرفتن نسخه پشتیبان، دریافت مشاوره و مواردی از این قبیل حتما باید پیش از قراردادتان مشخص شوند.

  • امنیت در وبسایت چطور در نظرگرفته می‌شود؟

شما باید در مورد نوع امنیتی که سایت‌تان نیاز دارد فکر کنید. اگر مشتریان سایت شما به درگاه پرداخت متصل می‌شود، آیا گواهی SSL دریافت کرده‌اید؟