چطور عملکرد مدیران جوان در یک کسب و کار تاثیرگذار است؟

زمانی که به عنوان یک مدیر جوان فعالیت می‌کنید با دغدغه‌های زیادی مواجه می‌شوید. یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌ها اینجاست که افرادی که برای شما کار می‌کنند ممکن است به شما و حرف‌هایتان اعتماد نکنند؛ چرا که معتقدند به دلیل سن کمتان ممکن است تجربه کافی برای مدیریت امور را نداشته باشید؛ به همین دلیل عملکرد مدیران جوان همیشه زیر ذره‌بین است.

مدیران جوان روش‌‌های مختلفی را برای روبه‌رو شدن با این دغدغه به کار می‌گیرند. برخی از آن‌ها حتی سن واقعی خودشان را اعلام نمی‌کنند تا از این مسئله جلوگیری کنند. با این حال روش‌های دیگری هم برای حل این مسئله وجود دارد.

در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا درباره این موضوع بیشتر توضیح دهیم.

 

خط قرمزها را یاد بگیرید

هر شرکتی منحصر به‌فرد و هر شغلی متفاوت است. زمانی را برای یادگیری در مورد فرآیندها و انتظارات موقعیت یا کارفرمای جدید خود اختصاص دهید. این به معنای نشان دادن علاقه، تعامل با کارکنان و نشان دادن تمایل به جذب اطلاعات قبل از ایجاد هرگونه تغییر بزرگ است. زمانی که به خوبی خط قرمزها را درک می‌کنید، عملکرد بهتری از خودتان نشان می‌دهید.

 

دانش‌تان را ارتقاء دهید

بهترین راه برای پیشرفت به عنوان یک رئیس جوان این است که دانش‌تان را ارتقاء دهید. توجه داشته باشید که تعداد بسیار کمی از شرکت ها به صورت تصادفی تبلیغات یا بدون دلیل استخدام می‌کنند. تعادلی بین اعتماد به نفس سالم و سطحی از فروتنی ایجاد کنید که شما را در دسترس نگه می‌دارد. برای ایده‌های جدید، مشتاق و مایل به کار دست به دست با تیم خود باشید.

روش‌های ظریفی وجود دارد که ممکن است نگاه منفی به سن شما ایجاد کند. یکی از فراگیرترین اشتباهات در این زمینه، “Uptalking” است. “Uptalk” یا “upspeak” تمایل به پایان دادن به جملات اظهاری با صدایی کمی بلندتر از بقیه است (که باعث می شود جملات شبیه به سؤالات به نظر برسند). این عادت زبانی نشان می‌دهد که شما از آنچه گفته اید مطمئن نیستید و به دنبال تایید هستید.

دیپلماسی را تمرین کنید

دیپلماسی برای هر کارمندی در هر شغلی یک مهارت ارزشمند است، اما برای عملکرد مدیران جوان، کاملا ضروری محسوب می‌شود. توجه داشته باشید که بسیاری از همکاران شما احتمالا برای موقعیتی که اکنون دارید رقابت می‌کنند؛ بنابراین بهتر است به سیاست‌های اداری توجه کنید (آن‌ها بخشی اجتناب‌ناپذیر از هر محیط کاری هستند). در هنگام ساختن تیم خود شفاف باشید و برای معرفی خودتان به عنوان یک مدیر تلاش کنید.

 

انرژی‌تان را متمرکز کنید

مدیران جوان مشتاق هستند که خودشان را ثابت کنند، اما این خطر وجود دارد که کارها را زودتر از زمان مشخص انجام دهند. اشتیاق شما ممکن است به عنوان ناامنی، رقابت‌طلبی یا حتی چاپلوسی تعبیر شود. این موارد احترام شما را در محیط کار کمتر می‌کند. سعی کنید انرژی و استعداد خود را روی وظایفی که برای انجام آن‌ها استخدام شده‌اید متمرکز کنید.

 

عاقلانه تفویض کنید

اکنون که روی مهم‌ترین بخش‌های شغل خود تمرکز کرده‌اید، وظایف دیگر را به صورت استراتژیک محول اما منابع‌تان را با دقت انتخاب کنید. کار را با استعدادهای فردی تطبیق دهید و انتظارات روشنی در مورد زمان‌بندی و نتایج داشته باشید. یادتان باشد، تفویض اختیار نه تنها به شما کمک می‌کند، بلکه به اطرافیانتان اجازه می‌دهد تا مهارت‌های جدیدی را توسعه و رشد حرفه‌ای خود را نشان دهند.

 

مشاغل را پرورش دهید

یکی از عمیق‌ترین وظایف یک رئیس خوب حمایت از رشد شغلی افرادی است که مدیریت می‌کنید. اگرچه ممکن است هنوز در تلاش برای مرتب کردن مسیر حرفه‌ای خود باشید، کارمندان‌تان را فراموش نکنید. نقاط قوت را در هر یک از اعضای تیم خود بیابید و به آن‌ها کمک کنید تا از آن‌ها برای برداشتن مراحل بعدی شغلی خود استفاده کنند. وقتی مردم ببینند که شما واقعا به پیشرفت شغلی متعهد هستید، سطح جدیدی از احترام برای شما قائل خواهند شد.

 

نتیجه‌گیری

سمت مدیریت، یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین موقعیت‌های شغلی در هر شرکتی است. عملکرد مدیران جوان، نکته‌ای است که باعث ایجاد تغییرات مفید در کسب و کار و حتی افراد می‌شود.

درست است که افرادی با سن بالا احتمالا تجربه بیشتری دارند، با این حال این نکته الزاما درست نیست. یک مدیر جوان با سن پایین اما داشتن تجربه کافی و دانش بالا، می‌تواند عملکرد بسیار خوبی از خودش نشان دهد.

 

منبع: wisebread.com