چرا لوگو برای کسب و کارها مهم است؟

 

زمانی که به  فکر شروع یک کسب و کار هستید، ممکن است فکر کنید که می‌توانید از بخش لوگو چشم‌پوشی کنید؛ پیشنهاد ما این است که از انجام این کار صرف‌نظر کنید! داشتن لوگو بخشی جدایی‌ناپذیر از موفقیت برند شماست، به خصوص با داشتن محصولات باکیفیت بالا و ارجاعات مثبت. حال ممکن است از خودتان بپرسید که اصلا اهمیت لوگو چیست؟ چون توجهات را به خودش جلب می‌کند، در نگاه اول تاثیرگذار است، اساس هویت برند شما را تشکیل می‌دهد، در ذهن‌ها باقی می‌ماند، شما را از رقبایتان جدا می‌کند، وفاداری به برند را در مشتریان تقویت می‌کند و مورد انتظار مخاطبان است.

برای درک بهتر اهمیت لوگو این موارد در ادامه این مقاله با ما همراه  باشید.

 

 

  • جلب توجه

باید توجه داشته باشید که مصرف‌کننده، به دلیل مواجهه با حجم زیادی از اطلاعات، کم حوصله است. شما حدودا دو ثانیه فرصت دارید تا در نگاه اول توجه مخاطب را به خودتان جلب کنید. موثرترین چیزی که در این تایم می‌تواند توجه مخاطب را به خودش جلب کند، لوگوی شماست.

 

  • تاثیرگذاری در نگاه اول

شما برای انجام درست این کار، تنها یک بار فرصت دارید. اولین معرف یک کسب و کار به مشتریان، لوگو است؛ اگر به درستی طراحی شده باشد می‌تواند علاقه و توجه مخاطبان را به خودش جلب و می‌تواند مخاطبان را ترغیب کند که درباره کسب و کار شما تحقیق کنند.

 

  • نشان‌دهنده هویت برند

تصویر برندی موفق عمل می‌کند که داستانی برای تاثیرگذاری روی احساسات مخاطب داشته باشد؛ داستانی ساده و شفاف. درست است که لوگو تنها بخشی از برندسازی کسب و کار شما را تشکیل می‌دهد، با این‌حال بخش اعظمی از پایه‌های هویت کسب و کارتان توسط لوگو روایت می‌شود. رنگ‌ها، فونت‌ها و حتی اشکال هندسی که در طراحی لوگو استفاده می‌کنید بخشی از داستان‌تان را روایت می‌کند.

 

  • به یاد ماندنی

در واقع لوگوها، نشانه‌ای هستند که مخاطب برند شما را از میان صدها برند مشابه تشخیص می‌دهد. در حالت ایده‌آل شما انتظار دارید که مخاطب با دیدن لوگو به یاد کاری که برند شما انجام می‌دهد بیُفتد؛ و حتی از آن مهم‌تر، احساسی را به خاطر بیاورد که نسبت به برندتان دارد.

نکته دیگری نیز وجود دارد و آن این است که انسان ذاتا ممکن است نام برند شما را فراموش کند اما بلافاصله می‌تواند با لوگوی شما ارتباط برقرار کند.

 

  • تمایز رقابتی

لوگوی کسب وکار شما به مخاطبتان یادآوری می‌کند که شما منحصر به‌فرد هستید. در حالت ایده‌آل لوگوی طراحی شده باید بتواند از پس‌زمینه کسب و کار تا ماموریت (mission) آن را یادآور شود. به طور کلی لوگوی کسب و کار ترکیبی از همه نکاتی است که به مخاطب یادآور می‌شود چرا برند شما با سایر برندهای مشابه متفاوت است.

 

  • تقویت وفاداری مشتری

«مصرف‌کنندگان عاشق استمرار هستند.»

هر چه کسب و کار شما بزرگ‌تر ‌شود، طبیعتا برند شما نیز بیشتر از قبل دیده‌ خواهد شد.  این دیده شدن، این درک و حس را در مصرف‌کننده ایجاد می‌کند که برند شما دردسترس و ارزشمند است.

تصور کندی زمانی که می‌خواید یک جفت کفش یا لباس ورزشی بخرید و در مغازه‌های مختلف می‌چرخید، زمانی که نگاهتان به برند “Nike” می‌افتد بدون شک آن را انتخاب خواهید کرد چرا که می‌دانید این مارک برای خرید لوازم ورزشی کاملا معتبر است.

زمانی که مصرف‌کننده به برند شما علاقه‌مند شود، دائما به دنبال شما خواهد گشت و زمانی که شما دائما جلوی چشمانش باشید، مصرف‌کننده را به مشتری وفادار تبدیل خواهید کرد.

nike

  • مورد انتظار مخاطبان

زمانی که نام برند شما به میان می‌آید، اولین چیزی که مخاطب می‌بیند، لوگوی شماست. در هر کمپین یا فعالیتی که به کسب و کارتان مربوط است، لوگو باید اولین چیزی باشد که جلوی چشمان مخاطب قرارمی‌گیرد.

اگر کسب و کار شما هنوز هم لوگوی مشخصی ندارد، احتمالا شانس اینکه در ذهن مصرف‌کنندگان باقی بمانید را از دست خواهید داد.

 

 

 

نتیجه‌گیری

بسیار خب! همینطور که خودتان هم متوجه شدید، شما به یک لوگو نیاز دارید. لوگو یک بخش کاملا مهم و حیاتی در زمینه ساخت و طراحی برند شماست. در واقع اهمیت لوگو در یک کسب و کار انکار ناپذیر است.

امروزه متخصصین بسیاری وجود دارند که تنها در زمینه ساخت و طراحی لوگو فعالیت می‌کنند و می‌توانند با توجه به داستان و محتوای کسب و کارتان لوگویی گویا طراحی کنند که در خاطر مخاطب باقی بماند.

 

منبع: tailorbrands.com