راهکارهایی برای کاهش هزینه در کسب‌وکارها

به گزارش بیزینس اینسایدر 82 درصد از مشاغل دنیا به دلیل مشکلات مالی شکست می‌خورند.

افزایش درآمد هدف نهایی هر کسب‌وکاری است اما گاهی کاهش هزینه‌ها می‌تواند تضمین‌کننده موفقیت سازمانتان باشد. با بررسی مخارج سربار به صورت دوره‌ای می‌توانید مطمئن باشید که هزینه‌های ضروری پرداخت شده‌اند. اما چه راه‌هایی می‌توان برای صرفه‌جویی در پول یا زمان پیدا کرد که چشم‌اندازهای کسب‌وکار را افزایش دهد و منابع بیشتری برای پیشرفت و سرمایه‌گذاری مجدد در اختیارتان قرار دهد؟

کاهش هزینه‌های کسب‌وکار

درست یا غلط صاحبان مشاغل عادت به کسب درآمد دارند و نه کاهش هزینه‌ها. انتخاب‌های هوشمندانه با ایجاد فرایندهای سالم گاهی فاصله شما با موفقیت است و در بسیاری از موارد آنقدرها هم که فکر می‌کنید پیچیده نیست!
در این مقاله بهترین ایده‌های کاهش هزینه آورده شده است که می‌توانید در استراتژی کاهش هزینه و افزایش سودآوری خود بکار ببرید.

1. بهینه‌سازی هزینه‌های تولید

تجزیه‌وتحلیل هزینه‌های ساخت باید در اولویت کارهایتان قرار گیرد تا بتوانید با مشخص کردن منابع مالی، شیوه‌های مختلف افزایش درآمد و کاهش هزینه را شناسایی کنید. مواردی مانند:

  • فروش مواد بسته‌بندی باقی‌مانده به جای بازیافت و دور ریختن
  • استفاده از مواد باقی‌مانده برای ایجاد محصولی جدید
  • اجاره دادن فضای بلااستفاده به کسب‌وکار یا فردی دیگر

2. مدیریت زمان تلف شده

کارآمدتر بودن با گذشت زمان در بهینه‌سازی بهره‌وری کمک می‌کند. حذف حواس‌پرتی و فعالیت‌های اتلاف وقت مانند جلسات غیرضروری به کارمندان کمک می‌کند تا تمرکز کنند و از روز کاری خود نهایت استفاده را ببرند. همچنین اپلیکیشن‌هایی برای افزایش تمرکز وجود دارند که افراد را تشویق می‌کنند تا روی وظایف خود تمرکز کنند. بدیهی است که اینها باید با انتظارات واقع‌بینانه و خواسته‌های منطقی ترکیب شوند.
راه‌های دیگری که می‌توانید زمان تلف شده را به حداقل برسانید شامل خودکار کردن کارهای دستی است. استفاده از ابزارهای مختلف، شما را قادر می‌سازد تا با پیگیری بسیاری از فرایندها بصورت خودکار، ساعت ارزشمندتان را برای کارهای دیگر آزاد کنید.

3. برون‌سپاری توسعه نرم‌افزار

پروژه‌های توسعه نرم‌افزار به مهارت بالایی نیاز دارند و کارمندانی که مهارت‌های کدنویسی خوب دارند معمولاً برای به‌کارگیری دائمی هزینه بالایی دارند. سعی کنید چنین کاری را به فرد یا کسب‌وکاری بسپارید که می‌تواند پروژه را با هزینه بسیار کمتری تکمیل کند نسبت به استخدام دائم شخصی، که ممکن است مهارت هایش همیشه مورد نیاز نباشد.

4. بکارگیری بازاریابی مدرن

اگر سرمایه قابل توجهی را برای بازاریابی و تبلیغات سنتی خرج می‌کنید، دیجیتالی کردن تلاش هایتان از نظر مالی مقرون‌به‌صرفه‌تر خواهد بود. یک کمپین بازاریابی ایمیلی و تبلیغات رسانه‌های اجتماعی می‌تواند با حداقل سرمایه‌گذاری مالی بسیار موفق باشد. به جای پرداخت پول به دیگران، راهکارهایی را پیدا کنید که برایتان مفید هستند.

علاوه‌براین با حضور در رسانه‌های اجتماعی و انتخاب پلتفرم مناسب می‌توانید با مخاطبان واقعی خود ارتباط برقرار کنید و به فروش سریع‌تری با این روش‌ها برسید.

5. استفاده از فناوری مجازی

دفاتر مجازی و دورکاری می‌تواند میزان سفر برای جلسات را کاهش دهید. علاوه‌براین به جای سیستم‌های پرداخت کاغذی به سراغ صورت‌‌حساب دیجیتالی بروید و به جای پرینت کاغذها که فضای اداری را شلوغ می‌کنند از پلتفرم‌های کلاود مانند گوگل درایو استفاده کنید تا بصورت رایگان بتوانید در کنار اشتراک اسناد، با همکاران خود فایل‌هایتان را ردوبدل کنید.

6. حداکثر بهره‌وری انرژی

برای کاهش هزینه‌های برق در طولانی مدت، لامپ‌های کم مصرف مانند LED را درنظر بگیرید. از همکارانتان بخواهید در صورت عدم حضور و استفاده از تجهیزات آن را خاموش کنند.

7. نصب تلفن‌های تحت شبکه یا VoIP

البته برای نصب اولیه آن باید هزینه‌ای پرداخت کنید اما در طولانی مدت با کاهش هزینه‌ها می‌توانید آن را جبران کنید. در کنار پایین بودن نرخ مکالمه نسبت به خطوط تلفن عادی، می‌توانید تنها با آنلاین شدن با مشتریان یا دیگر کارکنان تماس بگیرید.

 

منبع: gocardless